Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-04-24, 16:42   #1
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Automatisk låsning av lagda spel...


Lagom kul när vissa tar bort sitt "losande" spel ifrån sitt spreadsheet...

Är uppenbarligen viktigare att visa upp ett "staket" med gröna Wins för att det ska se snyggt ut...

PS. dags att införa att om ett spreadsheet ska vara SYNLIGT här på sajten att alla spelen låses...om man nu skulle skriva fel eller vilja ändra något så får man voida spelet istället & lägga in det på nytt!!!

Skulle detta vara ett tänkbart alternativ???
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Cazzius (+10)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 16:47   #2
 
Pilkasts avatar
 
Reg.datum: mar 2012
Inlägg: 4 858
Sharp$: 604

Rektävling 2014
Stats: 0 - 1 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Lagom kul när vissa tar bort sitt "losande" spel ifrån sitt spreadsheet...

Är uppenbarligen viktigare att visa upp ett "staket" med gröna Wins för att det ska se snyggt ut...

PS. dags att införa att om ett spreadsheet ska vara SYNLIGT här på sajten att alla spelen låses...om man nu skulle skriva fel eller vilja ändra något så får man voida spelet istället & lägga in det på nytt!!!

Skulle detta vara ett tänkbart alternativ???

Outa gärna denne! Om inte här i tråden så skicka mig gärna ett privat meddelande, är du snäll - hatar detta otyg!

__________________
Win some, lose some...!

You´ll Never Walk Alone...
Pilkast är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 16:55   #3
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pilkast Visa inlägg
Outa gärna denne! Om inte här i tråden så skicka mig gärna ett privat meddelande, är du snäll - hatar detta otyg!

Nope! Tänker inte hänga ut någon...får räcka om vederbörande läser ovanstående inlägg och att denne personen ställer sig i skamvrån!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 17:09   #4
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Men hur gör man med live spel då? Ska de låsas då också? Är det inte bättre att som KP sa i en annan tråd en ruta eller liknande i spreadsheet där man ser vilka spel som har tagits bort?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), Migge (+3)
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 17:26   #5
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Men hur gör man med live spel då? Ska de låsas då också? Är det inte bättre att som KP sa i en annan tråd en ruta eller liknande i spreadsheet där man ser vilka spel som har tagits bort?
Det går att låsa livespel, flytta fram tiden tills du lägger in bettet & skriv in i inforutan vad ställningen är.
Visst det går att fuska även där men å andra sidan tillför synliga livebets inget annat en en eventuell E-penis ändå, svårt att rygga live lir.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10), Cazzius (+10)
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 17:31   #6
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Men hur gör man med live spel då? Ska de låsas då också? Är det inte bättre att som KP sa i en annan tråd en ruta eller liknande i spreadsheet där man ser vilka spel som har tagits bort?
KP's förslag var detta:

"Alternativt visa
Raderade spel: XX

När man sen klickar på XX så presenteras en lista på vilka spel som raderats."
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
kusagwa (+10)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 17:48   #7
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
KP's förslag var detta:

"Alternativt visa
Raderade spel: XX

När man sen klickar på XX så presenteras en lista på vilka spel som raderats."
Detta förslag är bra förutsatt att det endast gäller spel raderade efter matchstart.
Alla har vi någon gång haft båttomt eller varit tankspridd & skrivit fel.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 17:50   #8
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Detta förslag är bra förutsatt att det endast gäller spel raderade efter matchstart.
Alla har vi någon gång haft båttomt eller varit tankspridd & skrivit fel.
Innan matchstart kan man ju alltid voida spelet vid fel...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+1)
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 18:01   #9
 
Shell Peppes avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Blue Berry Hill
Inlägg: 1 045
Sharp$: 987

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Migge Visa inlägg
Innan matchstart kan man ju alltid voida spelet vid fel...
Vad spelar det för roll om man tar bort ett spel innan matchstart p.g.a. felskrivning? Tycker det ser lika illa ut med spel som voidas om inte förklaring ges.
Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 18:27   #10
Moderator
 
RobinDs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 7 444
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Det ni glömmer bort är att allt inte handlar om att göra det enkelt för andra hela tiden. Jag bokför för min egen skull och jag väljer att ha det publikt för att det säkert finns någon som finner inspiration eller rent av ryggar rakt av.

Om något ändras och gör det krångligare för mig att bokför på mitt sätt så kommer jag bokföra på annat sätt.

Ni får tänka på vad resultaten av eventuella förändringar innebär. Om man nu ser att folk fuskar så är det väl rätt enkelt att ge fan i att fortsätta följa den personen? Källkritik som med allt anat funkar rätt bra.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pilkast (+5), kusagwa (+5), Shell Peppe (+10), Migge (+3), messijah (+5), zeke (+10)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-24, 19:05   #11
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
jag väljer att ha det publikt för att det säkert finns någon som finner inspiration eller rent av ryggar rakt av.
...det är just det här jag rent spontant känner ska vara anledningen till att man har sitt sheet publikt; för att andra ska finna inspiration och kanske rygga.

Det är ju också där det blir fel om man fuskar och tar bort/ändrar (snyggar till) sitt sheet. När man har sitt sheet publikt tycker jag att det också följer med ett ansvar för att det är korrekt. Givet att det ibland blir fel men då kan det också följa med en förklaring. Jag förstår inte meningen med att skryta om ett fuskbygge; alla ser ju att det är fusk (om inte förr så senare, när man ryggat ett borttaget spel).

Givet är också att om man skulle ta bort alla "fusksheets" så skulle topplistorna längst ner sett helt annorlunda ut och man skulle få en fin lista över vinnande spelare att rygga och få inspiration från.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+30), Migge (+30), Shell Peppe (+5), Cazzius (+20)
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 08:36   #12
 
Cazziuss avatar
 
Reg.datum: apr 2012
Ort: Stockholm
Inlägg: 218
Sharp$: 1071
Standard

Att kunna se raderade spel som "XX" i sheeten vore en grym lösning.
Jag tycker man ska kunna kräva både spreadsheet och ett underlag som inte är baserat på fusk om man ska dela med sig av information och rekar här.

När jag kom hit som ny hade jag gärna rekat från topplistan men det finns så mycket sheet som är konstruerade i efterhand samt sheet som är år gamla.

Nu när jag kommit in i spelandet lite mer så ryggar jag inte gärna alls men det beror nog till stor del också på att topplistan ser ut som den gör här. För övrigt är ju forumet tipptopp tycker jag med några få undantag.

Jag har själv inte låst spelen fram till för en vecka sen pga att jag endast bokförde för mig själv egentligen.
Men jag skriver faktiskt i lite trådar och nån rek ibland och insåg att min trovärdighet försvinner lite om jag inte kan leverera ett snyggt spreadsheet. Så nu har jag börjat med det och det är faktiskt inte det minsta jobbigt, bara att kontrollera extra noga för stavfel osv.

Migge:
PS. Hur kommer det sig att du inte själv låser spelen? DS.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+20), kusagwa (+10), Migge (+10)
Cazzius är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 16:29   #13
 
Migges avatar
 
Reg.datum: jul 2010
Inlägg: 2 867
Sharp$: 3617
Standard

Har ej låst mina spreadsheets för att jag vet själv att jag inte tänker ändra på några lagda lir oavsett hur mycket röda staket det finns i det!

T.ex. https://www.sharps.se/spreadsheet/24045

Har inget behov av att visa mig "duktigare" genom att snygga till spreadsheets...

Men visst, även jag borde föregå med gott exempel!
Migge är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 17:27   #14
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Den här diskussionen kommer ju upp titt som tätt men det verkar ju inte bli någon förändring. "Fuskarna" kommer alltid finnas kvar och ta glory från de verkligt duktiga personerna som faktiskt alla skulle kunna ha nytta av att följa och ha med i sin spreadsheetlista. Därför finns det 100 skit sheets att ta sig igenom för att hitta 1 bra och det håller ju såklart inte.

Det borde anordnas någon topplista med legitima sheet för att höja kvaliteten avsevärt. Bara spel som är inlagda innan matchstart och inte ändrat sen, inga livespel eftersom de går inte att rygga och så lägger tydligen många personer hellre in vinsterna och inte förlusterna från sina livespel, finns ju massvis med sheet som har träffprocent på +90% på livespel, jo tjena...

Man behöver dock inte låsa spelen för att vara legitim. Det räcker med att kolla om det finns ett litet grönt streck mellan tiden och ligan i listan för spelen i sheetet. Är det gröna strecket där så har spelet lagts in innan matchstart och sedan inte ändrats efter matchstart. Således kan man ändra småfel som man kanske kan få i reken bara man gör det innan matchen startar och det är ju smidigt. Något spel då och då kanske kan bli fel och man då kan man ändra det i efterhand också men är det 1 på 100 så spelar det ju ingen roll och man slipper då få ett sheet med massa void och skit. Dock så kanske det går att ta bort de förlorande spelen om man inte låser dem så det kanske finns en fuskväg ändå...

Se t.e.x Migges sheet, grönt all the way då han lägger in innan spelstopp och ändrar inte sen. Jämför med mitt eget där spelen läggs in i efterhand och det finns då inte något grönt streck.

Det borde finnas något system som filtrerar bort sheets med för mycket fuffens, raderade spel och ändrade spel osv så de verkliga guldsheetsen kan lyftas fram bättre. De som inte vill visa upp vad de kan utan bara har sheetet för egen skull kan hitta på vad de vill men då ska de heller inte vara med på topplistor utan där ska de personerna som kan hjälpa andra hitta bra spel vara!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
RobinD (+10), Pilkast (+1), Migge (+25), messijah (+20)

Senast redigerad av Lazlo den 2013-04-25 klockan 17:30.
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-04-25, 23:07   #15
KP
Sharpest
 
KPs avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Ort: Kebnekaise
Inlägg: 5 830
Sharp$: 45582
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lazlo Visa inlägg
Man behöver dock inte låsa spelen för att vara legitim. Det räcker med att kolla om det finns ett litet grönt streck mellan tiden och ligan i listan för spelen i sheetet. Är det gröna strecket där så har spelet lagts in innan matchstart och sedan inte ändrats efter matchstart. Således kan man ändra småfel som man kanske kan få i reken bara man gör det innan matchen startar och det är ju smidigt. Något spel då och då kanske kan bli fel och man då kan man ändra det i efterhand också men är det 1 på 100 så spelar det ju ingen roll och man slipper då få ett sheet med massa void och skit. Dock så kanske det går att ta bort de förlorande spelen om man inte låser dem så det kanske finns en fuskväg ändå...

Se t.e.x Migges sheet, grönt all the way då han lägger in innan spelstopp och ändrar inte sen. Jämför med mitt eget där spelen läggs in i efterhand och det finns då inte något grönt streck.
Problemet som trådskaparen belyste var att det finns sheets som har grönt streck hela vägen, där personerna bokför före spelstopp m.m. men de raderar spel som förlorats då och då. Detta resulterar i bättre stats/hitrate samtidigt som alla gröna streck finns kvar.

Flera bokför för sin egen skull som RobinD nämnde, sedan finns det några sabotörer som är ute efter att visa en hitrate på 80%. Enda sättet att få bukt på det är att visa en Raderade spel: XX om kanske kan vara färgad i rött, alternativt plocka bort funktionen radera spel helt och hållet och därmed tillåts alla att endast kunna voida sina spel.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+1), Pilkast (+1)
KP är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td